Cukrzyca

Agencja D&D Communication realizowała we współpracy z pozarządowymi organizacjami działającymi na rzecz pacjentów diabetologicznych ogólnopolską społeczną kampanię edukacyjną pt. „Cukrzyca bez powikłań”. W projekt zaangażowały się Stowarzyszenie Wesoły Diabetyk (organizator główny), Stowarzyszenie Edukacji Diabetologicznej, Fundacja „Wstańmy Razem. Aktywna Rehabilitacja”, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Koalicja Na Rzecz Walki z Cukrzycą, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pomocy Dzieciom i Młodzieży Chorym na Cukrzycę.

Kampania trwała od sierpnia do końca listopada 2015 roku.

Celem kampanii było podniesienie świadomości chorych na cukrzycę w zakresie powikłań związanych z chorobą i zachęcanie do skutecznej profilaktyki. Eksperci kampanii przekonywali, że chorzy poprzez codzienne wybory dotyczące stylu życia mają realny wpływ na rozwój powikłań, które stanowią najpoważniejsze ryzyko cukrzycy. Do najczęstszych z nich należą: ślepota, niewydolność nerek, amputacje kończyn, choroby serca i układu krążenia oraz otyłość.

Partnerem merytorycznym kampanii było Polskie Towarzystwo Diabetologiczne.

Agencja przygotowała pełną identyfikację audiowizualną kampanii (key visual, spot radiowy, spot telewizyjny). Ponadto zarządzała pod względem technicznym i contentowym witryną internetową kampanii www.cukrzycabezpowiklan.pl.

Zespół agencji odpowiadał również za regularne działania Public Relations. W ich rezultacie informacja o kampanii pojawiła się łącznie na łamach 21 tytułów prasowych, w tym wiodących i wysokonakładowych, takich jak np. Polityka, Forum, Newsweek, Wprost, Super Express, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza. Fakt Dodatek Zdrowie, Fakt TV, Gabinet Prywatny, Lek w Polsce, Kurier Tv, To& Owo, Twoje Imperium.

Podczas kampanii podejmowana była również współpraca z mediami internetowymi. W sumie działania kampanii były komunikowane na ponad 40 portalach internetowych, w tym www.rynekzdrowia.pl, www.polki.pl, www.pulsmedycyny.pl, www.pulsbiznesu.pl, www.diabetyl.org.pl, www.wyborcza.pl, www.onet.pl, www.wiadimoscionet.pl, www.gabinetprywatny.com.pl, www.lekwpolsce.pl, www.kuriermedycyny.com.

Kampanią zainteresowały się również media telewizyjne (TVN; TVN 7, TVN Style, TVN Turbo, TVN Meteo Active, TVN Fabuła, TTV, TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVP POLONIA oraz TVP KULTURA), które wyemitowały spot w łącznej ilości 268 emisji.

Z kolei spot radiowy emitowany był w 17 stacjach radiowych aż 1 290 razy, w tym m.in. na antenie ogólnopolskich i regionalnych rozgłośni Polskiego Radia.

Ponadto key visual był eksponowany w ramach dwutygodniowej kampanii outdoorowej na 200 nośnikach w Warszawie.

W ramach kampanii przeprowadzono również bezpłatne konsultacje diabetologiczne z wybranymi specjalistami w 3 miastach Polski (Kraków, Wolbrom, Olkusz). Łącznie z porad okulisty, kardiologa i neurologa skorzystało niemal 100 osób. Patronat Honorowy nad akcją objęli: Posłanka na Sejm RP Lidia Gądek – Przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu ds. Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Profilaktyki oraz Wojewoda Małopolski – Jerzy Miller. Partnerem akcji zostało Miasto Kraków, a Patronat Medialny objął portal Magiczny Kraków. Inicjatywa organizacji konsultacji specjalistycznych miała za zadanie kontrolę i przeciwdziałanie towarzyszącym chorobie powikłaniom oraz skuteczną profilaktykę zgodną z europejskimi standardami.

Konsultacje diabetologiczne były również realizowane w trybie online na stronie internetowej kampanii.

Na początku października odbyły się w Krakowie w ramach współpracy z Koalicją na rzecz Walki z Cukrzycą diabetologiczne warsztaty kulinarne, podczas których chętne osoby mogły pod okiem wykwalifikowanych kucharzy, m.in. Davida Gaboriaud czy Jerzego Nogala zgłębić tajniki kuchni rekomendowanej chorym na cukrzycę.

W akcji gotowania wzięła udział Posłanka na Sejm RP – Lidia Gądek, prof. Maciej Małecki – Prezes Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, Dariusz Gnatowski – aktor, Prezes Fundacji „Wstańmy Razem. Aktywna Rehabilitacja” oraz Beata Stepanow – Prezes Stowarzyszenia Edukacji Diabetologicznej.

Podczas warsztatów ich uczestnicy mieli ponadto możliwość skorzystania z bezpłatnych porad z zakresu profilaktyki cukrzycy i zasad diety cukrzycowej. Chętni mogli również bezpłatnie zmierzyć poziom cukru we krwi, poddać się analizie składu ciała, a także skorzystać z indywidualnych konsultacji diabetologicznych i dietetycznych. Porad udzieliła Beata Stepanow.

Ostatnią aktywnością na mapie projektu były edukacyjne warsztaty zorganizowane w Warszawie dla ponad 100 pacjentów z cukrzycą na temat zapobiegania przewlekłym i ostrym powikłaniom w cukrzycy, hipoglikemii oraz amputacjom.