Medycyna Rozrodu

 

Agencja D&D Communication współpracowała ze Stowarzyszeniem na rzecz Leczenia Niepłodności i Wspierania Adopcji “Nasz Bocian” przy kompleksowej realizacji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pt.: „TATA – Najważniejsze słowo dla mężczyzny!”. Działania zostały zainaugurowane konferencją prasową, która odbyła się 9 września 2010 i były prowadzone do końca listopada. Celem kampanii było przełamanie funkcjonujących w społeczeństwie stereotypów postrzegania niepłodności wyłącznie jako problemu kobiet.

Ambasadorami kampanii zostali: aktor Rafał Królikowski, sportowiec Przemysław Saleta, dziennikarz Radek Brzózka. Kampanię wsparli również Andrzej i Małgorzata Saramonowicz oraz Reprezentacja Artystów Polskich.

Patronat honorowy nad kampanią sprawowały Ministerstwo Zdrowia oraz Polski Komitet Olimpijski.

Natomiast Patronat Merytoryczny objęły: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rozrodu, Sekcja Płodności i Niepłodności Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego, Sekcja Andrologii Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego, Polskie Towarzystwo Andrologiczne, Polskie Towarzystwo Urologiczne.

Medialną pieczę nad kampanią sprawowały: Dziennik Gazeta Prawna, Ströer Media Sp. z o.o., Wydawnictwo Medyczne Borgis.

Agencja przygotowała pełną identyfikację audiowizualną kampanii (logo, hasło, key visual, spot radiowy, spot kinowy, spot telewizyjny).

Zespół agencji odpowiadał również za regularne działania Public Relations. W ich rezultacie informacja o kampanii pojawiła się łącznie na łamach 33 tytułów prasowych, w tym m.in.: Polska The Times, Gazeta Wyborcza, Gazeta Stołeczna, Metro, Dziennik Gazeta Prawna, Pani, Twój Styl, Forbes, Brief, Sens, Poradnik Domowy, Pani Domu, Vita, Gentleman, MaleMan, Motor, Auto Moto, Football, Football News, Logo, CD Action, Imperium TV, Super TV.

Podczas kampanii podejmowana była również współpraca z mediami internetowymi. W sumie działania kampanii były komunikowane na ponad 103 portalach, w tym www.rynekzdrowia.pl, www.biznes.onet.pl, www.dziennik.pl, www.onet.tv, www.gazeta.pl, www.kobieta.wp, www.kurierporanny.pl, www.nieplodnosc.pl, www.polskieradio.pl, www.onet.pl.wiedza, www.rp.pl, www.superexpress.pl, www.tvpinfo.pl, www.wiadomosci24.pl, www.tvn.pl, www.zdrowiepubliczne.pl, www.polskathetimes.pl, www.borgis.pl.

Kampanią zainteresowały się również media telewizyjne (TVN, TVN Style, TVN 7, TVN Warszawa, TVN Turbo, TV Winogrady, TV Białystok, TV Pomerania), które wyemitowały spot w łącznej ilości 110 emisji.

Spot kampanii pojawił się również na ekranach plazmowych 28 kin sieci Cinema City w 17 miastach Polski.

Szerokim echem odbiła się również promocja kampanii w lokalach HoReCa Prestige. Spot emitowany był na 154 ekranach w 67 lokalach na terenie 13 miast Polski (kluby fitness sieci Gymnasion, kawiarnie, puby, restauracje, kluby, galerie, kręgielnie, kluby bilardowe, tor gokartowy)

Równie dużym zainteresowaniem cieszył się spot radiowy, który był emitowany w 20 stacjach: Polskie Radio PR 1, Polskie Radio PR 3, Polskie Radio PR 4, Radio TOK FM, Radio Złote Przeboje, Radio Roxy, Radio Blue FM, Radio Eska Warszawa, Radio WAWA, Radio dla Ciebie, Polskie Radio Białystok, Radio Akadera, Radio Vox Białystok, Polskie Radio Szczecin, Polskie Radio Kraków, Polskie Radio Łódź, Polskie Radio Kielce, Polskie Radio Rzeszów, Radio Merkury, ArcyRadio.

Ponadto key visual kampanii był eksponowany w ramach dwutygodniowej akcji outdoorowej na 100 nośnikach w Warszawie.

Ekwiwalent reklamowy działań z zakresu Public Relations został oszacowany na poziomie 2 912 519,12 zł.

W ramach kampanii wydana została również edukacyjna ulotka informująca o tym, że niepłodność w równym stopniu dotyczy kobiet i mężczyzn. Dystrybucja odbyła się w poczekalniach lekarzy pierwszego kontaktu w 10 województwach Polski (w sumie 21 790 ulotek). Jak donoszą wyniki badania przeprowadzonego w 2007 roku przez GFK Polonia w poczekalniach lekarzy pierwszego kontaktu na zlecenie IDS Medical Services Poland – 19 % osób czytających ulotkę „Niepłodność w równym stopniu dotyczy… ” omówiło jej zawartość ze swoim lekarzem. Ulotkę „ Niepłodność w równym stopniu dotyczy… ” w styczniu 2010 przeczytało 30 897 pacjentów, co oznacza, że 5 870 pacjentów rozmawiało na jej temat ze swoim lekarzem.

Ważnym punktem kampanii była zintegrowana ogólnopolska akcja bezpłatnych badań nasienia przeprowadzona w 16 ośrodkach leczenia niepłodności na terenie Polski. W sumie wykonano 1430 badań, z czego ponad połowa było nieprawidłowa.

Agencja prowadziła również efektywną współpracę z Key Opinion Leaderami z dziedziny ginekologii, embriologii, genetyki, endokrynologii, andrologii, urologii, prawa, etyki i psychologii, którzy jako Grupa Ekspertów merytorycznie wspierali projekt i zaangażowali się w akcję bezpłatnych badań w poszczególnych regionach.